f fffffffff friki.cat
Aquest és un bloc friki
"Naar Netherland": Primera part
Com ja vaig dir, fa una setmana, el dijous passat vaig partir, amb la meva germana, cap a Amsterdam. Tan per a visitar el país com per a trobar-nos amb na Margalideta i na Francina (que estan allà d'Erasmus).

El dijous ben prest vam partir cap a l'aeroport del Prat i d'allà directes cap a la capital holandesa. Un aeroport ben senyalitzat ens va dur de cap al tren que portava a la ciutat. Ja de primeres vam veure que la xarxa ferroviària era importantíssima.

Sortint de la estació de tren, ja a Amsterdam (accent agut!), veim un dels canals i decidim tirar cap a la esquerra. Mirau quines coses, que vam enganxar el "Red Light District", sens dubte una de les atraccions principals de la ciutat. Passejar per allà, amb el fred que feia i amb els carrers plens a vessar de CofeeShops, SexShops, algunes (poques) dones que guaitaven darrera un vidre i similars, tot envoltat d'un persistent aroma a herba és prou impactant.

Seguint caminant, ja fora del barri més conegut, es veuen canals cada dos o tres carrers i unes cases molt boniques. Era el moment de cercar on passar la nit, i, sobre tot, deixar la maleta. En vam trobar un de petit i ens vam instal·lar allà. De seguida vam descobrir que la gent d'aquelles terres és extremadament atenta (puc avançar que no hem canviat d'opinió en els següents 6 dies).

Mapa amb mà, vam fer una volta per la ciutat. Més canals, molt de tan en tan un CofeeShop, moltes cases precioses, parcs i, sobretot, moltes, moltes, moltes bicicletes. El tema del transport sembla homogeni a tot el país (bicicletes, tramvia i tren).

El museu Rijks, va ser el primer que vam visitar, del meu punt de vista no va ser gran cosa, però sabia que el Van Gogh ens estava esperant :-)

Dinar, més passeig i sense adonar-nos cau la nit. I, després de sopar, anam directes a veure les llums vermelles. Vam enganxar el carrer principal (un canal) i el vam fer de cap a cap. Molta gent, molt ambient i vidrieres una al costat de l'altra amb el florescent vermell de rigor i alguna preciositat, sí, amb poca roba al darrera.

Així ja vam acabar el dia. Com que el matí següent ja esperàvem les amigues que estan d'Erasmus era hora d'anar al llit.

El divendres, vam anar a rebre a la estació aquelles dues moixes i vam anar directes cap a un hostal ple de joves on vam demanar 4 places. Vam compartir habitació amb dues noies més que estaven viatjant amb tren per tot Europa.

Vam aprofitar el dia per a tornar a visitar el que ens havia agradat de la ciutat i per anar a veure la casa d'Ana Frank (reconvertida en museu) i el Sex Museum (no estava malament, moltes fotos del segle XX, algunes del XIX i objectes de tot tipus que cridaven l'atenció).

Com que na Francina no volia anar a geure sense passar pel "Red Light" i a la nit anterior havia estat prou divertida, vam anar a sopar per allà. Bla bla bla, bla bla bla i cap al llit!

Ja al dissabte, vam visitar el Van Gogh (ja he dit que men moria de ganes?!). Com no podia ser d'altra manera, almenys, per mi, va ser molt estimulant estar davant d'obres d'art que només havia pogut veure impreses damunt paper o per una pantalla. Estar davant alguns retrats, els girasols, alguns quadres que no havia vist fins llavors, i, sobretot, el quadre del dormitori (infinites vegades millor al tenir-lo davant). Després d'això, Volendam i Marker. Dos poblets situats a pocs kilòmetres de la capital. El primer molt turístic, sense deixar de tenir cert encant, l'altre que pareixia que ens havien ficat dins un conte, estavem cercant una casa de Xocolata on poder rescatar Hansel i Gretel.
I, abans d'anar a dormir, com no, una altra passada pel "Red Light District". Vam anar a veure que es movia per Rosse Buurt (la alternativa al "Red Light" per a passar el vespre).

PD: Photos coming soon!
Enviat a les 18:38 24/9/2008 a la categoria Personal amb 1 comentaris.

Comentaris:

#1 Vamos, que ets un viciós ^_^
Que tingueu un bon viatge!
Gravatar paurullan a les 22:09 24/9/2008

Valid XHTML 1.0 Transitional

Valid CSS!

[Valid RSS]

Powered by FrikiBLOC. Els gràfics els ha fet en Peter, gràcies! Darrera actualització: 1:34 20/2/2018